Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.

De samenleving van vandaag vraagt om een nieuwe generatie academici, die richting kunnen geven aan en reflecteren op hun eigen leerproces en ontwikkeling. Het vraagt om (innovatie van) toetsing die het leren stimuleert. Deze workshop zal bijdragen aan het in staat stellen van studenten om zelfsturend te leren, niet alleen tijdens hun academische opleiding, maar ook als professional.

Kerngegevens van evenement Online workshop Meaningful Assessment
Datum 23 november 2021
Tijd 15:30 -17:00

Deze workshop geeft jou, als universitair docent, een kickstart voor het innoveren van je toetspraktijk door middel van de vijf bouwstenen voor betekenisvol toetsen: assessment with the right purpose in mind, powerful feedback, alignment with pedagogical beliefs, alignment with learning outcomes en authentic assessment tasks.

In het tweede deel van deze workshop gaan we in op mogelijkheden om je eigen toetspraktijk authentieker te maken, hoe je studenten waardevolle feedback kunt geven en hoe je studenten het voortouw kunt laten nemen om hun eigen leerproces in de hand te nemen.

Aanmelding

De workshop Meaningful Assessment is gratis. Meld je vooraf aan voor deze online workshop door het onderstaande formulier in te vullen. Nadat je je hebt aangemeld zal de link naar de workshop naar je e-mailadres worden gestuurd.

Over de workshopbegeleiders

Linda de Greef is programmamanager bij het Onderwijslab van het Instituut voor Interdisciplinaire Studies (IIS) van de Universiteit van Amsterdam. Ilja Boor is projectleider Onderwijsinnovatie op curriculumniveau bij het IIS, co-projectleider van het Zichtbare Leerlijnenprogramma bij het UvA Teaching & Learning Centre en UvA Senior Kwalificatie Onderwijs opleider. 

Samen met Debby Gerritsen en Jessica Rodermans hebben zij Meaningful Assessment in Interdisciplinary Education: a practical handbook for university lecturers gepubliceerd. In dit handboek, geschreven voor alle docenten die innovatieve manieren willen gebruiken om vaardigheden als integratie, samenwerking, reflectie en kritisch denken te beoordelen, worden 20 voorbeelden uit het hoger onderwijs belicht. Meaningful Assessment in Interdisciplinary Education is verkrijgbaar bij alle grote (online) boekhandels en te bestellen bij Amsterdam University Press.