Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.

Sociale veiligheid

Wegwijzer voor medewerkers

De UvA wil een veilige basis en een positief klimaat bieden voor jou als medewerker. Als je onverhoopt te maken hebt met onveilige situaties of ongewenst gedrag, zijn er verschillende personen en instanties bij wie je terecht kunt.

Afhankelijk van jouw situatie kan het goed zijn als je een ongewenste situatie eerst bespreekt met je leidinggevende. Als dat om wat voor reden dan ook niet mogelijk is, dan kun je gebruik maken van de andere opties in dit overzicht. Het kan ook zo zijn dat je leidinggevende je hiernaar verwijst.

Meer informatie over de UvA en sociale veiligheid

Meer informatie over het beleid en initiatieven van de UvA op het gebied van sociale veiligheid vind je op uva.nl/sociale veiligheid.

In de gedragscode van de UvA staat hoe we met elkaar omgaan en wat te doen als er toch sprake is van ongewenst gedrag.

Er is onlangs nieuwe regelgeving vastgesteld voor de ombudsfunctionaris, de vertrouwenspersonen ongewenste omgangsvormen en de klachtenregeling. Deze regelgeving gaat op 1 november 2021 in. Lees meer over de nieuwe regelgeving.